Zamówienia publiczne w projektach unijnych - jak prawidłowo przeprowadzić procedurę. Warsztaty praktyczne z uwzględnieniem nowelizacji przepisów. Elektronizacja zamówień publicznych 2018.
Jako pierwsza instytucja szkoleniowa w Polsce dbamy o to aby również szkolenia otwarte były dopasowane do oczekiwań oraz stylu pracy uczestników! Indywidualizacja szkolenia - dzięki udziałowi w takim szkoleniu uczestnicy osiągają oczekiwany przez pracodawcę poziom kompetencji i umiejętności.
Zajęcia są prowadzone metodą warsztatową opartą na aktywizacji uczestników szkolenia poprzez pracę w małych grupach, dyskusje na forum grupy oraz ćwiczenia, studia przypadków, scenki rodzajowe, pracę indywidualną, symulacje i mini- wykłady z omówieniem przykładów z życia i prezentacją multimedialną. Przedmiotem zajęć są realne trudności uwzględniające specyfikę danej branży oraz potrzeby i możliwości osób biorących udział w warsztatach. Uczestnicy uczą się poprzez doświadczenie ćwiczą różne sytuacje, mają możliwość konsultacji indywidualnych. Nauka poprzez kreatywność, elastyczność i osobiste doświadczenia jest najskuteczniejszą formą zdobywania nowych umiejętności.
Cel szkolenia
Warsztaty praktyczne "Zamówienia publiczne w projektach unijnych - jak prawidłowo przeprowadzić procedurę. Warsztaty praktyczne z uwzględnieniem nowelizacji przepisów" mają na celu zapoznanie uczestników z najistotniejszymi zagadnieniami z zakresu przepisów Prawa zamówień publicznych dla beneficjentów projektów unijnych. Podczas zajęć zostanie przeanalizowany wykaz nieprawidłowości wynikających z obowiązującego krajowego taryfikatora korekt finansowych za naruszenia Prawa zamówień publicznych pod kątem realizacją projektów współfinansowanych ze środków unijnych. Ponadto odpowiadamy na istotne potrzeby Zamawiających w zakresie znajomości procedury odwoływania się od wyników kontroli, formy i trybu składania wyjaśnień. Prezentacja zagadnień wzbogacona zostanie o liczne praktyczne przykłady i rozwiązania rzeczywistych problemów.
Elektronizacja zamówień publicznych 2018
Proces elektronizacji implementowany jest sukcesywnie. Pierwszy etap dotyczący Centralnego Zamawiającego - powinien być wdrożony 17 kwietnia 2017 roku. Natomiast kolejne krytyczne daty to 18 kwietnia 2018 roku oraz 18 października 2018 roku.
Od 18 kwietnia 2018 obowiązywało będzie składanie Jednolitego Europejskiego Dokumentu Zamówień (JEDZ) w elektronicznej formie, zaś od 18 października 2018 roku nastąpi pełna elektronizacja komunikacji, która obejmie wszystkich Zamawiających, bez wyjątków.
Na przedmiotowym szkoleniu przekazane będą wszystkim uczestnikom podstawowe informacje o obowiązkach i prawach Zamawiających i Wykonawców, które wynikają z obowiązkowej elektronizacji, zostaną zatem omówione szczegółowo przede wszystkim akty prawne związane z elektronizacją.
Korzyści dla uczestników:
Uczestnicy zdobędą wiedzę i kwalifikacje umożliwiające przygotowanie i przeprowadzenie postępowania o zamówienie publiczne w trakcie realizacji projektu finansowanego z środków unijnych oraz poznają aspekty wykrycia nieprawidłowości podczas kontroli i wydatkowania środków unijnych. Słuchacze nauczą się jak prawidłowo interpretować dokument pod nazwą Wymierzanie korekt finansowych za naruszenia prawa zamówień publicznych związane z realizacją projektów współfinansowanych ze środków funduszy UE. Warsztatowa forma zajęć umożliwi uczestnikom wymianę doświadczeń, aktywny udział w dyskusjach i wypracowanie rozwiązań sytuacji problematycznych, z którymi mają do czynienia w pracy zawodowej.
Grupa docelowa
Szkolenie przeznaczone jest dla:
-beneficjentów środków unijnych zobowiązanych do stosowania ustawy PZP,
-osób biorących udział w procesie realizacji projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej zobowiązanych do stosowania ustawy PZP,
-pracowników instytucji kontrolujących prawidłowość wydatkowania środków unijnych.
Program
|Program szkolenia jest własnością intelektualną SEMPER i przetwarzanie go dla celów komercyjnych bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.|
PROGRAM SZKOLENIA BĘDZIE ODPOWIEDNIO ZAKTUALIZOWANY I REALIZOWANY ZGODNIE Z OBOWIĄZUJĄCYM W DNIU SZKOLENIA STANEM PRAWNYM.
Dzień I
1. Zasady udzielania zamówień
- wprowadzenie
- interpretacja definicji ustawowych
- prawo zamówień publicznych po nowelizacji
- koncepcja wdrożenia przepisów dyrektyw z zakresu zamówień publicznych w związku wejściem w życie nowych dyrektyw unijnych regulujących udzielanie zamówień publicznych UE.
2. Postępowanie o udzielenie zamówienia
- pozycja Zamawiającego i Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego
- procedury postępowania zależne od wartości zamówienia
- sporządzanie treści ogłoszenia o przetargu czy zaproszenia do negocjacji, publikacja ogłoszeń
- portal internetowy Urzędu Zamówień Publicznych
- przekazywanie ogłoszeń do publikacji w zamówieniach powyżej progów unijnych
3. Zasady udzielania zamówień publicznych o wartości od 30.000 do progów unijnych
- terminy składania ofert
- zasady i tryb postępowania
- transparentność , jawność oraz obowiązki publikacyjne.
4. Zasady udzielania zamówień publicznych o wartości powyżej progów unijnych
- zawartość siwz / wymagania zamawiającego
- terminy składania ofert
- terminy zawarcia umowy
5. Tryby udzielania zamówień
- otwarte
- zamknięte
6. Zajęcia praktyczne
- ćwiczenia z zakresu zamówień publicznych studium przypadku
7. Praktyczna interpretacja ostatnich zmian nowelizacyjnych w kontekście zagrożenia wymierzenia korekty finansowej.
Dzień II
1. Postępowanie w poszczególnych trybach
- błędy w specyfikacji zamówień publicznych
- dobór kryteriów i sposoby oceny ofert (badanie oceny ofert)
- umowy w sprawach zamówień publicznych
2. Specyfika postępowania o udzielanie zamówień na roboty budowlane
- przygotowanie SIWZ (część praktyczna)
- wzory dokumentów
3. Wybór najkorzystniejszej oferty i ogłaszanie wyników postępowania
- obowiązki Zamawiającego
- najczęściej popełniane błędy w procesie wyboru ofert
4. Dokumentowanie postępowań
- protokoły postępowań (część praktyczna)
5. Środki ochrony prawnej
- strony
- odwołanie
- skarga do sądu
- terminy wnoszenia środków ochrony
- obowiązki stron
6. Kontrole zamówień publicznych
7. Odpowiedzialność za naruszenie przepisów
8. Korekta finansowa
- Metody ustalania wysokości korekt finansowych.
- Stosowanie tzw. taryfikatora dokumentu pod nazwą Wymierzanie korekt finansowych za naruszenia prawa zamówień publicznych związane z realizacją projektów współfinansowanych ze środków funduszy UE
9. Błędy, naruszenia przepisów, kary i praktyczna interpretacja przepisów:
-Korekty za naruszenie zasad publikacji informacji o zamówieniu,
-Korekty za naruszenie przesłanek w realizacji postępowań w trybach niekonkurencyjnych,
-Korekty za błędy w konstruowaniu warunków udziału w postępowaniu oraz wadliwe ustalenie kryteriów oceny ofert,
-Korekty za naruszenie przepisów Pzp. w zakresie opisu przedmiotu zamówienia.
-Korekty za ograniczanie kręgu potencjalnych Wykonawców,
-Korekty dotyczące procedury wyboru oferty najkorzystniejszej,
-Korekty za niedozwolone zmiany umowy.
-Korekty za w zakresie wadliwego dokumentowania postępowania oraz nierespektowania zasady bezstronności.
- Pozostałe Korekty szczegółowe omówienie
Przykłady/ analiza wyników kontroli/ minimalizowanie ryzyka nałożenia kary.
10. Procedura odwoływania się od wyników kontroli.
11. Formy i tryb składania wyjaśnień Instytucjom Kontrolnym.
Przykłady/ analiza konkretnych przykładów/
12. Elektronizacja zamówień publicznych 2018.
13. Podsumowanie tematu szkolenia
Podsumowanie treści poprzez omówienie Arkusza Oceny Postępowania/przydatnego narzędzia audytora- do badania prawidłowości przygotowania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego - w celu zminimalizowania ryzyka korekty finansowej przy udzielaniu zamówień publicznych związanych z realizacją projektów współfinansowanych ze środków funduszy UE.
Certyfikaty
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Prowadzący
Trener
Andrzej Łukaszewicz
Specjalizacja trenerska:
Od kilkunastu lat jest praktykiem w dziedzinie zamówień publicznych. Doktorant i wykładowca uczelni wyższych. Jest autorem wielu publikacji z zakresu prawa zamówień publicznych. Prowadzi szkolenia zarówno dla zamawiających, jak i wykonawców. Konsultant Polskiego Związku Rzeczoznawców Zamówień Publicznych. Od 1998 r. związany jest z rynkiem zamówień publicznych. Karierę zawodową rozpoczął na stanowisku specjalisty ds. zamówień publicznych. Aktualnie przeprowadza postępowania od strony wykonawcy, działając na rzecz kilkunastu firm oraz od strony zamawiającego. Doświadczony szkoleniowiec z zakresu zamówień publicznych. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu zamówień publicznych na WSB Poznań, Politechnice Poznańskiej oraz Uniwersytecie Ekonomicznym. Od 2001 r. Konsultant Polskiego Związku Rzeczoznawców Publicznych. Jako publicysta stale współpracuje z Wolters Kluwer Polska- „Zamówienia Publiczne Lex” oraz Wiedzą i Praktyką- „Zamówienia publiczne od A do Z”, „Zamówienia publiczne w Orzecznictwie”, „Zamówienia publiczne w pytaniach i odpowiedziach”.
Trener
Jan Garczyński
Specjalizacja trenerska:
Członek Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych, ekspert zamówień publicznych w specjalności wykładowca i doradca – Krajowa Izba Gospodarcza KIGNET. Od 1995 r. zajmuje się problematyką zamówień publicznych w jednostkach organizacyjnych administracji publicznej. Posiada kompleksową znajomość przepisów prawnych stosowanych przy udzielaniu zamówień publicznych oraz zasad prowadzenia postępowań. Pracując na stanowiskach bezpośrednio związanych z udzielaniem zamówień publicznych uzyskał bogate doświadczenie, które wykorzystuje w toku prowadzonych szkoleń. Wykładowca licznych szkoleń dla pracowników jednostek samorządu terytorialnego w zakresie stosowania przepisów regulujących udzielanie zamówień publicznych. Szkoleniowiec warsztatów dedykowanych zamawiającym i wykonawcom.
Trener
dr Małgorzata Dobrzyńska-Dąbska
Specjalizacja trenerska:
Radca prawny, specjalizuje się w zagadnieniach pomocy publicznej, prawa energetycznego, administracyjnego, zamówień publicznych oraz projektów inwestycyjnych, finansowanych z funduszy Unii Europejskiej. Obroniła rozprawę doktorską dotyczącą funduszy UE. Jest wspólnikiem kancelarii radcowskiej, która świadczy kompleksowe usługi prawne dla jednostek sektora finansów publicznych zwłaszcza w zakresie umów inwestycyjnych, zamówień publicznych i dyscypliny finansów publicznych. Opracowuje pod kątem prawnym oraz pomocowo-publicznym studia wykonalności projektów unijnych oraz jest autorką licznych opinii prawnych dotyczących pomocy publicznej. Reprezentuje przedsiębiorstwa w sprawach o zawarcie umowy o udzielenie dofinansowań unijnych, o zwrot dotacji, o nałożenie korekt finansowych oraz „wyłudzenie dotacji”. Posiada bogate doświadczenie w obsłudze prawnej przedsiębiorstw energetycznych między innymi w zakresie prowadzenia postępowań dotyczących służebności przesyłu, wynagrodzenia za bezumowne korzystanie z nieruchomości oraz ustalenia odszkodowanie za ograniczenie korzystania z nieruchomości. Od kilku lat jest pełnomocnikiem procesowym operatora systemu przesyłowego. Sporządzała opinie i analizy prawne dla wiodących uczestników energetycznych w zakresie spraw dotyczących pomocy publicznej w energetyce, odnawialnych źródeł energii, ograniczeń emisji, instrukcji ruchu i eksploatacji sieci, taryfowania i koncesjonowania oraz umów energetycznych. Jest wykładowcą Prawa Gospodarczego w Akademii Sztuki Wojennej w Warszawie, Elementów z zakresu prawa energetycznego i Prawa energetycznego i pomocy publicznej w energetyce w Podyplomowym Studium Akademia Energetyki w Szkole Głównej Handlowej oraz Prawa energetycznego w Europejskiej Wyższej Szkole Prawa i Administracji. Jest ponadto autorką szeregu publikacji w prasie branżowej i fachowej.
Harmonogram
Na kilka dni przed terminem wydarzenia skontaktujemy się z Państwem aby zapytać o Państwa oczekiwania, dotychczasowe doświadczenia i umiejętności, co pozwoli nam na częściowe dopasowanie programu szkolenia do Państwa potrzeb.
Harmonogram zajęć
szkolenie trwa 2 dni (16h)
zajęcia odbywają się w godzinach 10.00-18.00 pierwszego dnia oraz 09.00- 17.00 drugiego dnia
ze względu na warsztatową formę szkolenia maksymalna liczba uczestników to 15 osób
w programie szkolenia przewidziane są 2 przerwy kawowe oraz 2-daniowy obiad
harmonogram_szkolenia.jpg
Dzień I
Godz.10:00 -rozpoczęcie szkolenia
Godz.12:00 -przerwa kawowa
Godz.14.00 -przerwa obiadowa
Godz.16.00 -przerwa kawowa
Godz.18:00 -zakończenie szkolenia
Dzień II
Godz.09:00 -rozpoczęcie szkolenia
Godz.11:00 -przerwa kawowa
Godz.13.00 -przerwa obiadowa
Godz.15.00 -przerwa kawowa
Godz.17:00 -zakończenie szkolenia
Informacje organizacyjne
Inwestycja:
990.00zł netto (+23% VAT)
Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.
-cena zawiera:
-uczestnictwo w szkoleniu,
-materiały dydaktyczne [autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych]
-materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]
-dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia
-konsultacje poszkoleniowe
-każdy z Uczestników otrzyma indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
-oraz serwisy kawowe i obiadowe (nie obejmuje noclegu).
zakwaterowanie.jpg
Cena szkolenia wraz z zakwaterowaniem:
Cena szkolenia dla 1 osoby wraz zakwaterowaniem na 1 dobę w pokoju 1-osobowym ze śniadaniem i kolacją: 1350 zł netto (+23% Vat)
Zgłoszenie:
Aby zgłosić chęć uczestnictwa w szkoleniu prowadzonym przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER należy uzupełnić formularz zgłoszenia online lub wydrukować kartę zgłoszenia, a następnie po jej uzupełnieniu odesłać faksem (61 6 247 936) lub mailem (info@szkolenia-semper.pl).
Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.
Kontakt:
Zachęcamy do kontaktu telefonicznego i mailowego.
Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania:
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
SZKOLENIA | KONFERENCJE | DORADZTWO
ul. Libelta 1a/2
61-706 Poznań
alt
Godziny pracy biura: Pn-Pt 08.00 - 18.00
Departament szkoleń otwartych:
tel. 508 393 926
tel. 577 177 547
tel. 733 544 190
tel. 570 590 060
tel. (61) 3070303
tel. (61) 8102194
tel. (61) 4152036
tel. (61) 4152810
tel. (61) 4152820
fax. (61) 6 247 936
fax. (61) 2 786 300
info@szkolenia-semper.pl
www.szkolenia-semper.pl
Najważniejsze powody, dla których warto wybrać organizowane przez nas szkolenie:
1. Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER jest jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce.
2. Naszym celem jest zapewnienie Państwu elastycznych rozwiązań doradczych i dostosowanych szkoleń w celu osiągnięcia rzeczywistych rezultatów i efektów w pracy zawodowej.
3. Gwarantujemy zajęcia prowadzone przez najlepszych w kraju specjalistów.
4. Liczne referencje i opinie potwierdzają wysoką jakość naszych usług: referencje
POLITYKA RABATOWA
Przy zgłoszeniu 2 -4 uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 10% zniżkę.
Przy zgłoszeniu 5 lub więcej uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 15% zniżkę.
Uwagi:
Powyższy program rozwojowy jest również dostępny w formie zamkniętej, wyłącznie dla pracowników Państwa firmy. W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia. Aby uzyskać więcej informacji dotyczących zamkniętej formuły szkoleń prosimy o kontakt: info@szkolenia-semper.pl lub zachęcamy do skorzystania z formularza zapytania ofertowego.
Informacje podstawowe
- Organizator: Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
- Rodzaj szkolenia: Otwarte
Cena: 990 zł Netto
Dane kontaktowe
Osoba kontaktowa: Magdalena Wolniewicz-Kesaria